ChristiansfeldNet

Tlf: 69120675
Email: net@christiansfeld.tv
CVR.nr: 29082499

Foreningens historie kort fortalt:
ChristiansfeldNet som kender vi det i dag, fik sin oprindelse i starten af 1970'erne.
Det hele startede med små private antenneforeninger, som blev etableret af forskellige grundejer foreninger i den gamle Christiansfeld kommune. I forbindelse med nogle ny udstykninger, hvor kommunen gerne ville have nedlagt fællesantennekabler, overtog kommunen i midten af 1970'erne driften af anlægget i Christiansfeld, og det blev gennem årene udvidet til at dække hele byen.

Christiansfeld kommune overtog yderligere anlæggene i Taps, Sjølund, Fjelstrup og Stepping i slutningen af 1970'erne, og drev det hele som en samlet antenneforening med 5 forskellige hovedstationer/teknikhuse.
I 2005 indgik kommunen en aftale med ArrowNet om Internet og IP-telefoni på kabelanlæg. Det var i sin spæde start, og der var en del opstarts vanskeligheder, men de blev løst og brugerne af fællesantennen kunne nu modtage lynhurtig Internet på op til 6/0,5 Mb...

I forbindelse med struktur reformen og kommune sammenlægningen i 2007 overdrog Christiansfeld kommune det samlede anlæg til brugerne på en stiftende Generalforsamling i August 2005. Her blev det daværende programråd stemt ind som den første bestyrelse, og foreningen fik navnet ChristiansfeldNet.
Aftalerne omkring kanal levering forsatte hos Viasat og Canal Digital og ArrowNet fortsatte som Internet leverandør, mens TV-Thomsen havde servicen på anlægget.

Alle de 5 hovedstationer modtog signal via parabol på analogt udstyr, hvorfra det blev sendt videre ud til brugerne. Eftersom det nu også var blevet muligt at modtage digitale signaler i en noget bedre kvalitet end vi havde været vant til, undersøgte bestyrelsen derfor mulighederne for opgradering af udstyret for de 5 hovedstationer, hvilket var en bekostelig affære. Man kiggede derfor på at få hovedstationerne koblet sammen, så der kun skulle opgraderes udstyr i en enkelt hovedstation, men at skulle grave ud til alle byerne kostede dengang ca. 6 mio. kr., og bestyrelsen mente ikke at foreningen kunne bære den udgift.

Så kom TDC Kabel TV / YouSee på banen med et tilbud om kanal forsyning til alle hovedstationer, i både analog og digital kvalitet, hvis vi ville binde os på YouSee's standard udbud i 5 år. Dette blev stemt ind på Generalforsamlingen i 2007, med mere end 100 fremmødte medlemmer i Seniorhuset Christiansfeld. ArrowNet, som stadig leverede Internet, blev siden opkøbt af Dansk Kabel TV, og senere opkøbt af YouSee, YouSee fik derfor gennem årene total leverance til ChristiansfeldNet på TV, Internet og service.
YouSee har altid været langt fremme på produkt og teknologi udviklingen, hvilket vi i ChristiansfeldNet har nydt godt af.

Aftalen blev løbende fornyet med YouSee frem til 2017, hvorefter bestyrelsen, efter flere år med stor medlems nedgang, tog beslutning om at undersøge mulighederne for at blive selvstændig forening igen med eget TV-udbud og Internet. På denne måde kan medlemmerne igen få indflydelse på indhold og priser.

Der var store udfordringer med at få kablet vores 5 hovedstationer sammen, men med stor vedholdenhed blev der fundet en rentabel løsning hvor foreningen:
- har lejet sig ind på fiber hos Norlys fra Christiansfeld til Fjelstrup og Stepping
- selv finansieret gravearbejde fra Christiansfeld til Taps og Sjølund
- sideløbende skulle der findes udstyr til håndtering af Internet og TV, tillægs ting som TV på mobil og tablet, mulighed for selv at sammensætte tv-pakker, osv., så vi fortsat kunne have et udbud der mindede om det fra YouSee
Det hele endte i april 2019, med at vi kom tilbage til CanalDigital/Allente og Viasat/Viaplay som tv udbydere, med Internet udstyr leveret af InfoWise/Harmonic og telefoni udbudt af Telekæden og Evercall. Derudover fik vi igen mulighed for at få lokal support og service.

ChristiansfeldNet - Brugernes eget kabelnet
- Stærkt og lokalt
- Fleksible løsninger
- Sammen gør vi det bedre
- Vi hjælper hinanden

Vil du også gerne være en del af vores fælles kabelnet?
Vi dækker størstedelen af Fjelstrup, Stepping, Taps, Sjølund og Christiansfeld.

Administration

Til dig der ønsker personlig betjening, teknisk hjælp, har generelle spørgsmål eller bare gerne vil have mere information omkring ChristiansfeldNet

Forlad os

Ønsker du virkelig at forlade os?

Skal du flytte eller ønsker du at prøve en anden udbyder, så må du udmelde dig her

Administration