Tilmeld nyhedsbrev

Status for signalskifte

Status for signalskifte

Status for ChristiansfeldNet  signalskifte 2019:

TV
- Kanalsorteringen fungerer ikke optimalt endnu. Der arbejdes konstant på denne udfordring
- MotorsportTV kanalen på TV ligger ikke klar endnu – vi rykker leverandøren
- Viasat film og C-more film ligger endnu ikke klar – vi rykker leverandøren
- TV-guiden er endnu ikke komplet. Det er vilkårligt for mærker og modeller. Der arbejdes konstant på denne
udfordring af vores leverandør. Vi rykker jævnligt og har ikke en fast deadline for løsning.

Fuld HD snakken:
- I dag er der ingen af TV kanalerne der er optaget således de kan vises som fuld HD – det er et faktum.
TV-kanalerne sendes i dag ukomprimerede i vores net med 9-11 Mbit/s – hvilket betyder at vi faktisk får
bedst mulige signal tilgængeligt. Til sammenligning komprimerede YouSee signalerne ned til 4-7 Mbit/s og
kørte det igennem noget software således TV kanalen fremstår som fuld HD.

TV-Bokse
- Vi ved der mangler en komplet brugerguide til boksen og remotekontrollen. Vi rykker leverandøren
- Når Boksen angiver via TV skærmen at du skal trykke på et symbol på remotekontrollen, passer dette ikke
altid. Det kan være forvirrende for brugeren. Vi rykker leverandøren for udbedring.
- Vi ved at der på Boksen mangler nogle TV-kanaler i forhold til almindeligt TV.
- Vi ved at boksen har det bedst hvis der er netværkskabel tilsluttet fremfor USB-dongle, da der kræves et
konstant internet signal
- Vi ved at boxen nogle gange fryser – og det er sandsynligt at det er modemet der forårsager dette. Fordi
Boksen skal have kontakt til internettet hvert 2-3 minut for at kunne vise kanalerne

TV-kort
- Alle kodede kanaler er pt åbne så alle kan se alle kanaler. Leverandøren arbejder stadig på løsningen.
- Mens alle kanaler er åbne skal dit TV-kort forblive ude af TV’et.

Modem
Der er nogle udfordringer med vores modem for nogle brugere. Det opleves ind i mellem at WIFI
forbindelse er fin men uden internet signal – selvom lys på modemet lyser hvidt for internet. Der afbrydes så og forbindes igen og det kører det en stund. Det er ikke alle modems der har problemet, de fleste kører faktisk fint.

Vores tekniske leverandør er på sagen og prøver at afhjælpe. En mulighed der med held har løst en del af WIFI afbrydelsen vil være at navngive 5Ghz WIFI til noget andet end 2.4Ghz. Det har hjulpet flere .

Oprkævninger
- Der er rigtig mange der har skiftet TV-pakker i forbindelse med leverandørskiftet og der kan således være smuttet et par stykker i svinget. Hvis du oplever fejl på din opkrævning så kontakt os gerne på email net@christiansfeld.tv

Support
- Supporten har åben mandag – fredag fra 9-15 og 17-21 på 69120675 #3 eller #4 .
- Vi oplever desværre at der er nogle der ringer mellem 15 og 17 og kommer til at vente i omstillingskø. Det beklager vi.

Fastnet/IP-telefoni
- Der har været en del opstartsproblemer med at det til at fungere. Det ser ud til at være løst nu – det er vi vældig glade for. Skulle du opleve problemer så kontakt Evercall support på 4440 4040 eller på service@evercall.dk